HICRON – wrocławska firma IT zainwestowała w Andaluzji

Wszystkie polskie firmy z sektora technologii, komunikacji i informatyki (ICT), które są zainteresowane inwestycjami w hiszpańskiej Andaluzji, zachęcamy do zapoznania się z historią wrocławskiej firmy Hicron, która w 2021 r. otworzyła biuro w Maladze, na terenie Andaluzyjskiego Parku Technologicznego (PTA – TechPark Malaga).

Andaluzja w czołówce hiszpańskich regionów pod względem wartości eksportu

Region Andaluzji przyczynił się w znaczący sposób do pobicia przez Hiszpanię rekordu w eksporcie towarów w roku 2014. Z 240 mld euro, które Hiszpania wyeksportowała w ub.r., aż 11% należy do Andaluzji, co usytuowało ją na 3 miejscu wśród hiszpańskich regionów pod względem wartości eksportu, za Katalonią (25,1%) i Madrytem (11,7%). Eksport produktów andaluzyjskich w 2014 r. zwiększył się w porównaniu z rokiem poprzednim o 2,09% i wyniósł 26,5 mld euro. Import w zeszłym roku wyniósł 30,8 mld euro, co oznacza 0,93% wzrost w porównaniu z 2013.

Andaluzja trzecim regionem eksportowym Hiszpanii

Piąty rok z rzędu Andaluzji ustanowiła rekord pod względem wartości wyeksportowanych produktów. Eksport w roku 2014 oszacowano na 26,5 mld euro, co oznacza wzrost o 2,1% w porównaniu z rokiem poprzednim i aż o 83% w porównaniu z 2009. Taki wynik sytuuje Andaluzję na trzecim miejscu wśród hiszpańskich regionów pod względem wartości eksportu. Pierwsze dwa miejsca zajęły kolejno Kraj Basków i Region Madrytu.

Wzrósł eksport win andaluzyjskich w 2014 r.

Andaluzyjski sektor producentów wina podsumowuje powoli rok 2014. Z aktualnie dostępnych danych za 11 pierwszych miesięcy ub.r. wynika, że największą sprzedaż zanotowały wina z Prowincji Kadyks (m.in. Apelacje Jerez i Manzanilla). Stanowiły one aż 83% całego eksportu Regionu. Na drugim miejscu znajduje się Prowincja Malaga, a następne Kordoba. Mniejszą sprzedaż odnotowały prowincje Huelva, Sevilla, Almeria, Granada i Jaen.