Przedstawiciele władz regionu Andaluzji i dyrektorzy zagranicznych biur Agencji Promocji Andaluzji na Enclave Internacional 2013.
W ciągu dwóch dni odbyły się setki spotkań z przedstawicielami zagranicznych biur Extendy, Agencji Promocji Regionu Andaluzji oraz seminaria na temat najważniejszych dla andaluzyjskiego handlu obszarów geograficznych i procesów internacjonalizacji.
W wydarzeniu uczestniczył także Minister Gospodarki, Innowacji, Nauki i Zatrudnienia, José Sánchez Maldonado. Zapewniał, że rząd andaluzyjski w przyszłym roku w większym stopniu skoncentruje się na wspieraniu przedsiębiorczości oraz umiędzynaradawiania gospodarki. Władze będą dążyć do tego, aby dzięki odpowiedniemu wsparciu przedsiębiorstwa powstające w Andaluzji już od początku mogły ukierunkować się na obecność na rynkach zagranicznych i czerpać korzyści z uczestnictwa w rynku globalnym.
Enclave Internacional to coroczna impreza, na której przedsiębiorcy andaluzyjscy mogą zaplanować swoje działania na rynkach zagranicznych na kolejny rok. Pomagają im w tym przedstawiciele Extendy z biur w kraju docelowym, starając się dostarczyć im jak największej liczby przydatnych informacji.
Wedle ostatnich oficjalnych danych eksport andaluzyjski w okresie styczeń-sierpień 2013 r. wyniósł 18 mln euro. To dwa razy więcej niż wielkość odnotowana w tym samym okresie roku 2009. W 2012 roku wartość eksportu regionu osiągnęła kwotę 25 055 mln euro. Taki wynik daje Andaluzji trzecie miejsce wśród wspólnot autonomicznych pod względem sprzedaży za granicę i oznacza, że eksport andaluzyjski rozwija się najszybciej w całej Hiszpanii.
W 2012 roku w wymianie handlowej z resztą świata uczestniczyło 16 190 firm andaluzyjskich, z czego ok 4 tys. to przedsiębiorstwa eksportujące regularnie (mające co najmniej 4 lata ciągłego eksportu).
Zagraniczna sieć Extenda składa się z obecnie 14 biur promocji gospodarczej zlokalizowanych w 13 krajach oraz 5 „anten” w innych krajach, świadczących usługi przy wsparciu lokalnych firm konsultingowych. Biuro Extendy w Polsce działające od 2003 roku oferuje polskim firmom praktyczne i bezpłatne usługi wspierając przy wyszukiwaniu dostawców i partnerów biznesowych w Hiszpanii, oraz organizuje misje handlowe, spotkania biznesowe, wyjazdy studyjne do Andaluzji i inne wydarzenia branżowe.