Oliwki – perły Hiszpanii – kampania promocyjna

 Celem kampanii było budowanie świadomości i wizerunku marki – „Olives from Spain” (logo oznaczającego produkt najwyższej jakości). Tegoroczna akcja miała charakter przypomnienia konsumentom o hiszpańskich oliwkach, dlatego jako motyw przewodni w kreacji został wykorzystany symbol powszechnie stosowanej i rozpoznawanej, rzucającej się w oczy „żółtej karteczki”.

Kampania rozpoczęła się 1. września br., na ulicach największych miast w Polsce, gdzie uwagę skupiały niestandardowe, trójwymiarowe megaplakaty 6x3m – tablice korkowe z przyczepioną „żółtą karteczką” i napisem „Kochanie! Pamiętaj o HISZPAŃSKICH oliwkach!!!” oraz podobne plakaty w tramwajach i warszawskim metrze.

Tradycyjne media wzmocniono jednocześnie działaniami ambientowymi – konsumenci mogli np. spotkać w metrze i tramwajach podróżujące mega-oliwki. I tym razem, podobnie jak w przypadku kampanii 2007, pluszowe mega-oliwki ujęły za serce konsumentów, którzy je głaskali, obejmowali i za pomocą telefonów komórkowych robili sobie z nimi zdjęcia, a co najważniejsze: pytali o hiszpańskie oliwki. Po zakończeniu kampanii pluszaki otrzymały „drugie życie” i zgodnie z życzeniem zleceniodawcy kampanii trafiły do polskich przedszkoli, by cieszyć maluchy.  

Dodatkowo w różnych punktach miasta, na samochodach pojawiły się liczne, „odręcznie” napisane „żółte karteczki” przypominające zapominalskim partnerom o ukochanych oliwkach na 3 różne sposoby (zawsze naklejano min. 2 różne karteczki na 1 samochód):
„Kochanie! Pamiętaj o HISZPAŃSKICH oliwkach!!! Kasia ♥” lub „Kochanie! Wiesz, że lubię hiszpańskie oliwki… Kasia ♥” lub ”Kochanie! Mam nadzieję, że nie zapomniałeś o hiszpańskich oliwkach? Kasia ♥”.
„Żółte karteczki” na samochodach wywoływały zaskoczenie i uśmiech właścicieli pojazdów, gdyż „odręczne” pismo na karteczkach w pierwszej chwili wydawało się być prywatną informacją (jaka Kasia???). Działania cechowała wysoka skuteczność w dotarciu z komunikatem: przyklejanie ich na bocznej szybie drzwi spowodowało, że kierowca musiał ją zobaczyć i przeczytać.
Akcja była prowadzona w największych miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku oraz w aglomeracji śląskiej.


Cała kampania została także wsparta reklamami w prasie kulinarnej. Layouty reklamy prasowej pojawiły się w miesięcznikach „Lubię gotować” oraz „Kuchnia”. Poza typowo wizerunkowym charakterem, ogłoszenia prasowe miały za zadanie skierowanie uwagi konsumentów na stronę internetową www.hiszpanskieoliwki.pl – źródło wiedzy o oliwkach oraz zbiór doskonałych hiszpańskich przepisów na dania z oliwkami.
 

Do tegorocznej kampanii chętnie przyłączyli się również najwięksi importerzy i dystrybutorzy hiszpańskich oliwek w Polsce, którzy dla celów kampanii oznakowali słoiczki naklejkami z logo „Olives from Spain”. Tym sposobem wyróżnili swoje produkty na półce sklepowej i jednoznacznie wskazali konsumentom promowane hiszpańskie oliwki.

Serdecznie zapraszamy również do obejrzenia przebiegu promocyjnej akcji oliwek z Hiszpanii w Internecie.

Magdalena Walerysiak Aktualności