Głównym celem akcji jest zachęcenie polskiego konsumenta do włączenia hiszpańskiej oliwy z oliwek do codziennej diety, a co za tym idzie zwrócenia większej uwagi na zdrowe odżywianie.
W ramach kampanii od początku września prowadzone są różne działania promocyjne. Jednym z nich są reklamy umieszczone na autobusach komunikacji miejskiej, billboardach oraz w przejściach podziemnych. Hiszpańska oliwa z oliwek jest również promowana wśród restauratorów i uczniów szkół gastronomicznych jako zdrowy i bogaty w walory smakowe dodatek do potraw, a także produkt niezbędny do smażenia jeśli chcemy, żeby nasze dania były mniej tłuste i bardziej aromatyczne.
Akcje promocyjne uzupełnia strona internetowa www.oliwa-hiszpania.pl na której można znaleźć informacje na temat różnych gatunków oliwy z oliwek, a także jej zastosowania w kuchni w formie sprawdzonych przepisów. Znajduje się tam również historia wytwarzania oliwy z oliwek w Hiszpanii- kraju, z którego pochodzi prawie 40% jej światowej produkcji.
Hiszpania jest bowiem czołowym producentem i eksporterem oliwy z oliwek na świecie. Ponad 100 krajów, w tym Polska, importuje oliwę właśnie z Hiszpanii ze względu na jej walory smakowe, wysoką jakość oraz duży wybór gatunków. W Hiszpanii znanych jest aż 260 gatunków oliwek, z czego do produkcji oliwy wykorzystuje się głównie siedem: arbequina, picual, cornicabra, hojiblanca, verdial, empeltre, picudo. Co roku kraj ten produkuje ponad milion ton złotego płynu.
Oliwa z oliwek, stanowiąca podstawę diety śródziemnomorskiej, oprócz wyjątkowego smaku i aromatu jest również bogata w witaminy oraz minerały, przez co korzystnie wpływa na nasz organizm. Eksperci są zgodni co do tego, że oliwa zawiera przeciwutleniacze mające działanie antyrodnikowe oraz posiada właściwości antybakteryjne, dzięki czemu zapobiega powstawaniu nowotworów. Najbardziej wartościowa jest oliwa z pierwszego tłoczenia (virgin lub extra virgin).
Podczas konferencji prasowej rozpoczynającej kampanię uczestnicy mieli okazję spróbowania potraw kuchni hiszpańskiej powstałych na bazie oliwy z oliwek oraz degustacji różnych odmian oliwy.
Kampania zorganizowana została przez Hiszpański Instytut Handlu Zagranicznego (ICEX), Agencję Promocji Regionu Andaluzji (EXTENDA) oraz Zrzeszenie Producentów Oliwy z Oliwek (ASOLIVA).