Od stycznia do listopada 2014 r. wartość eksportu win andaluzyjskich wyniosła ponad 100 mln euro. Oznacza to 6,5% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim, kiedy w analogicznym okresie zanotowano wpływy rzędu 94,3 mln euro.
86% eksportowanych win stanowią alkohole chronione Świadectwami Pochodzenia (DO). Stanowi to 15% wzrost sprzedaży win posiadających DO w porównaniu z 2013 r.
Prowincja Kadyks zanotowała sprzedaż na poziomie ok. 83 mln euro osiągając znaczną przewagę nad pozostałymi częściami Regionu. Następne pod względem wartości eksportu prowincje również odnotowały spore zyski: Malaga 8,2 mln, Kordoba 5 mln, Huelva 1,5 mln. Prowincji Sewilla wino przyniosło przychody w wysokości 1,2 mln euro. Niewiele mniejsze wpływy, prawie milion euro, zanotowała Almeria. Dużo mniejszą popularnością cieszyły się wina z dwóch pozostałych prowincji: Granada na eksporcie zarobiła 300 tysięcy euro, a Jaen zaledwie 56 tysięcy.
Wśród odbiorców win z Andaluzji pierwsze miejsce zajmuje Wielka Brytania. Sprzedaż wina do tego kraju przyniosła 35 mln euro i stanowiła 35% całego eksportu regionu.
Drugim największym kupcem była Holandia. Eksport do tego kraju był o 21% większy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku i wyniósł 13 mln euro. Trzecim ważnym importerem win z Andaluzji były Stany Zjednoczone. Zakupiły one wina o wartości 9,3 mln euro.
Więcej informacji o tradycyjnych winach z Andaluzji znajdą Państwo TUTAJ.