Jedną z podstawowych cech gospodarki andaluzyjskiej jest jej zróżnicowanie. Zgodnie z tradycyjnym obrazem Andaluzja to region rolniczy i turystyczny, jednak bogata oferta wyrobów przemysłowych, konsumpcyjnych oraz usług zmienia ten wizerunek. Plan Strategiczny Umiędzynarodowienia Gospodarki Andaluzyjskiej 2007-2010 został uzgodniony przez podstawowe podmioty gospodarcze i społeczne. Jest on wyrazem wysiłków Rządu Andaluzji zmierzającego do otwarcia gospodarki oraz przedsiębiorstw andaluzyjskich mających nadzieję na współpracę międzynarodową. Plan określa szereg sektorów strategicznych, które posiadają największy potencjał eksportowy i odzwierciedla postęp w różnicowaniu i rozwoju gospodarki andaluzyjskiej.
Wspomina się w nim następujące branże:
Wyroby rolno - spożywcze
Artykuły spożywcze
Napoje
Produkty ekologiczne
Produkty świeże
Kwiaty cięte i rośliny ozdobne
Usługi
Konsulting i inżynieria
Usługi w zakresie ochrony środowiska
Logistyka
Technologie informatyczne i komunikacyjne
Audiowizualne
Nauczanie języka hiszpańskiego
Usługi dla sektora nieruchomości
Dobra konsumpcyjne
Wyroby rzemieślnicze i upominki
Meble i artykuły dekoracyjne
Tekstylia do wyposażenia wnętrz
Konfekcja i odzież
Wyroby ze skóry
Obuwie
Biżuteria
Artykuły flamenco
Perfumeria i kosmetyki
Artykuły papiernicze
Wyroby reklamowe
Wyroby audiowizualne
Wydawnictwa
Wyroby przemysłowe
Materiały budowlane
Informatyka
Przemysł pomocniczy dla rolnictwa
Akcesoria dla przemysłu samochodowego
Instrumenty i urządzenia medyczne, biotechnologie
Przemysł pomocniczy dla przemysłu drzewnego
Opakowania
Materiały elektryczne
Przemysł ogólny
Urządzenia i sprzęt komunalny
Przemysł ochrony środowiska
Przemysł lotniczy